Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je u saradnji sa Školom za decu oštećenog vida „Veljko Ramadanović“ iz Beograda je 2-3. juna i 15-17. juna organizovalo obuku„Opismenjavanje na Brajevom pismu nastavnika koji obrazuju učenike sa vizuelnim smetnjama“, u cilju unapređivanja inkluzivnog obrazovanja.
Cilj obuke je osposobljavanje nastavnika za efikasnije prevazilaženje barijera uključivanju, primenu različitih strategija u radu sa učenicima sa smetnjama vida i podršku ovim učenicima da ovladaju Brajevim pismom.
Program obuke u ukupnom trajanju od 48 sati obuhvata sledeće teme:
• Barijere sa kojima se suočavaju deca, učenici i odrasli sa vizuelnim smetnjama,
• Savremene metode nastave početnog čitanja i pisanja na Brajevom pismu,
• Savladavanje osnovnih tehnika kretanja slepog učenika uz pomoć druge osobe u zatvorenom prostoru
• Upoznavanje sa svim ostalim vidovima samostalnog kretanja,
• Korišćenje savremenih tiflodidaktičkih sredstava u radu sa učenicima oštećenog vida,
• Pravila ponašanja u svakodnevnom životu prema osobama sa vizuelnim smetnjama – bonton
Predstavnice osnovnih škola: „Petar Leković“, Požega, „Sveti Sava“ Prijepolje, „Karađorđe“, Ostružnica, „Sveti Sava“, Pančevo, „20.oktobar“, Sivac, „Stančić Milan Uča“, Kumane i „Heroj Ivan Muker“, Smederevska Palanka a u čijim odeljenjima se obrazuju učenici sa vizuelnim smetnjama su bile u prilici da savladaju metode početnog čitanja i pisanja na Brajevom pismu.
Edukatorke su bile predstavnice Škole za decu oštećenog vida „Veljko Ramadanović“, Radmila Laban, Radmila Vidović i Svetlana Vučković .
post_link