Уводимо дуално образовање јер желимо да створимо услове да млади остану у Србији, поручио је данас министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић.
Током обиласка Основне школе „Живко Томић“ у Доњој Шаторњи код Тополе и Средње школе „Краљ Петар Први“ у Тополи, Шарчевић је рекао да су дуално образовање и развој предузетничког духа значајни на нивоу средњих школа, али и у високом образовању, јер ће омогућити смањење незапослености и бржи развој српске економије.
Сваки регион у Србији има своје специфичности и зато је потребно да, у сарадњи са локалном самоуправом, образујемо децу у оним профилима који ће им омогућити да након школовања нађу посао и остану у својој средини, рекао је Шарчевић.
Он је додао да Министарство просвете са академском заједницом и привредом, ради и на увођењу дуалног образовања у високом школству.
Дуално образовање обезбеђује услове за стицање, усавршавање и развој компетенција ученика и студената у складу са потребама тржишта рада, рекао је Шарчевић.
Министар просвете је навео и да је на годишњој скупштини Светске банке која је недавно одржана на Балију истакнуто да људски ресурси постају све значајнији фактор када се мери улагање у развој неке земље.
Нови индекс људског капитала мери колико земље губе у погледу економске продуктивности недовољним инвестирањем у своје људе. Србија је према подацима за прошлу годину позиционирана изнад просека за регион.
Људски ресурс је сада значајнији фактор, казао је он и додао да је Србија када је реч о ТИМС истраживању које се бави математичким постигнућима на 27 месту.
Шарчевић је оценио да ће се већи напредак видети када се сви реформски процеси у образовању заврше, као и да ће се то одразити и на боље резултате Писа тестирања.
Министар просвете данас је у ОШ „Живко Томић“ у Доњој Шаторњи присуствовао креативној радионици ученика те школе који већ годинама праве поклоне, а затим их продају у хуманитарне сврхе.
Он је обишао и радове на изградњи нове фискултурне сале и присуствовао дигиталном часу српског језика.
У Средњој школи „Краљ Петар Први“ министар је са руководством разговарао о развоју дуалног образовања и увођењу нових образовних профила, имајући у виду да Топола има две фабрике – воћару у Јарменовцима и модну конфекцију у Тополи.
Током обиласка школе било је речи и о изградњи ученичког дома, јер велики број ученика не живи у Тополи.
post_link